View Single Post
  #318  
Staro 23.09.2014, 02:38
Bockyman's Avatar
Bockyman Bockyman je offline
Stari vuk
 
Datum prijave: 11.10.2009
US lokacija: Палатајн, Илиноис (Palatine, IL)
YU lokacija: Лесковац
Poruke: 289
Pošalji Skype™ poruku korisniku Bockyman
Nepromenjeno Избор школе...

Хоћу да напишем нешто о својим размишљањима и искуствима. Надам се да нећу од стране модератора да будем оптужен за кршење правила (као да рекламирам некога), јер ми то није циљ, већ хоћу да својим неким искуством помогнем некоме...

Прво, мој став је да треба ићи у школу за камион. Наравно, многи положе за камион тако што имају друга, са којим возе камион, он им после да камион за полагање (или фирма за коју он вози) и тако без великих улагања (теоретски минимум је $50 потребних да се положи за пермит и око или до $100 за лекарско уверење) дођу до CDL-a.
Да се разумемо, као што је и покретач ове теме, Магелан, рекао а то је и истина, у школи вас науче таман онолико да положите за CDL. Тек после се уче све цаке шоферског заната, током сталне праксе (вожње).
Зашто онда мислим да треба дати $2.000 (толико се сада крећу цене школе, бар сам ја сада толико платио ову да нагласим другу школу у којој сам био)? Па, прво из основног разлога да народна мудрост каже да ко не плати на мосту, плати на ћуприји.
Ти који склопе дилове са разним "газдама" и фирмама, иако се сви редом представљају као много фини, касније су дужни да возе за њих најчешће годину дана и у сваком случају ће им бити наплаћен сваки цент од тих $2.000 које су уштедели не плативши школу, а вероватно и много више, кроз минимално или уопште неплаћеног тренинга (првих пар недеља које се возе у тиму са искусним возачем), и касније мање плаћеним миљама.
Скоро сам упознао једног младог газду, и јесте млад, али има такву беби фацу да изгледа као клинац... хвали се сада како његова компанија има 160 камиона. Мало касније се испостави, да ми три различита пријатеља кажу да бежим од његове фирме. Један од те тројице је радио за њих, јер су му платили школу, и остали су му дужни $5.000, и прича ми да су другог познаника нешто заврнули око камиона. Али, пошто тај друг нема папире, не може им ништа...не може да их тужи.
Даље, често их третирају као робове и терају да возе до изнемоглости... ево, пре три дана сам у Болингбруку видео преврнути камион са приколицом.... 9 сати ујутру, леп, сув, сунчан дан, нема снега, леда, кише.... моја претпоставка је да се возач успавао од премора, јер не знам како је успео на оном равном делу пута да преврне камион...
Да не скрећем са теме.... дакле, знам да је многима, нарочито и почетку цена ауто школе огромна, али понављам, ја ипак мислим да треба ићи у школу, коју сами платите и после тога нисте никоме дужни и сами бирате за кога ћете да возите.
Друга, по мени веома битна ствар је избор ауто школе. Ја сам ту направио грешку, зато и пишем овај пост који ће можда некоме помоћи да не прави грешке које сам ја правио.
Први пут сам дуго размишљао и прво сам хтео у једну стару и вероватно проверену школу, где је радио неки наш добар инструктор (тако сам бар чуо), али када сам ступио у контакт са њим, испало је да се он враћа за Србију. Онда сам што читајући овде на форуму, што слушајући људе око мене, одлучио да идем у "нашу" школу, у Аламо. Главни ми је разлог био да тамо има наш инструктор и да ће ми због тога бити лакше (јер ни сада, а поготову тада, нисам био најбољи са језиком). А што је најсмешније, оно због чега сам отишао тамо, због пре-трипа, пре-трип нам је држао мексиканац, који је супер човек, али енглески му је...
Да скратим... пуно је људи, и овде са форума, било у Аламу, али ја ћу причати своја искуства. Прво, јарда је благо речено никаква, са минималним деловима под асфалтом, са рупама, када падне киша то је блато... али, хајде да то занемаримо. Оно што је мени сметало је то да кобајаги постоји неки распоред, али када дођеш да вежбаш, сви се боримо за место у камиону. Пуно је кандидата и увек су два камиона на полигону и доста се чека да се вози. Проведеш пуно времена тамо, а ефективно ниси урадио много. Што се тиче пре-трипа, да не грешим душу, није га научио само онај ко није хтео, скоро свакодневно нам је мексиканац показивао и бар мени то уопште није био проблем.
Што се тиче градске вожње, ту се поштовао распоред, зна се ко када вози... Ја сам имао проблем са шифтингом, ок било је и до мене, али генерално мислим да је веома глупо (један друг са којим сам био две недеље на путу возећи камион ми није веровао да је тако) да се за апшифтинг не користи квачило а да се за дауншифтинг користи само једно квачило. Зашто је то тамо тако ја не знам, када и у књизи пише да треба да се користи дабл клач. Наравно, касније се у вожњи квачило не користи скоро уопште, али је за почетника, бар по мени, веома битно да се користи дупло квачило.
Даље... Аламо је бар тада када сам ја уписивао, био најјефтинији... цена је била за плаћање одмах $1.600 а ако се плаћа у неким ратама $1.700. И то је ОК, ако све положите из прве. Али ако паднете на било ком делу теста, плаћате $190 за поновно полагање...а ако вам требају додатни часови градске вожње, и то се плаћа (јесам ли већ рекао да ко не плати на мосту, плати на ћуприји?).
Када сам кренуо у Аламо, десет и по године нисам возио. Овде сам положио без проблема за кола, али пошто нисам имао ни возио кола, ја сам практично директно ушао у камион. Дакле, доста тога је било и до мене, али опет... после положеног пре-трипа и полигона (полигон сам положио из четвртог пута), није ми дозвољено да полажем градску вожњу, јер нисам био добар са мењачем. Дакле, ово је истина... као што је и истина да ми је власник школе за додатна 4 часа градске вожње тражио $350. Напустио сам школу.. касније сам радио посао због кога нисам био често у Чикагу (возио сам карго вен, широм Америке) и на крају ми је истекао пермит, а са њим ми је пропало све што сам имао положено на њему (пре-трип, полигон као и два ендорсмента за дабл-трипл и за танкере). Дакле, после годину дана, био сам поново на нули...
Онда сам и ја кренуо у неки дил са једним "газдом", и када сам се по повратку из Србије јавио њему по договору, укратко, испалио ме је...зато и даље мислим да требате сами платити школу и после сами бирати за кога ћете возити.
Опет на почетку, без посла, требало је изабрати где сада у школу. Раније сам чуо за Енеса, имам два пријатеља који су полагали код њега, и ја га контактирам да видим како стоје ствари... рекао ми је да је цена $2.000 и на моје питање шта ако паднем, или паднем више пута, рекао ми је да то код њега нема, дакле, нема додатних плаћања, јер је он и вланик школе и инструктор, та је цена док се не положи. И то да је најбољи инструктор у Северној Америци.
Ок, нађемо се у офису код њега и опет се договоримо шта и како, ја му опишем "мој случај", како сам био већ у школи али нисам положио, и да сам имао проблем са мењачем...и рекао је да ће све то да буде у реду.
Јарда му је некада била у Бенсенвилу (мени много ближе), али је морао да узме другу јарду у Парк Форесту. Ја погледам и видим да ми је његова јарда од зграде удаљена 43 миље, што је баш далеко, и за мало да због тога не кренем код њега.Школа се зове Road Runner. Понављам, није циљ овог поста да некога рекламирам, већ да можда некоме помогнем када одлучује коју школу да изабере.
Прво, ради седам дана у недељи... пошто сам нашао посао где сам могао да будем слободан само викендом, ово ми је одговарало јер сам у почетку ишао само викендом. Када сам незадовољан тим послом дао отказ, ишао сам сваки дан у школу (осим понедељком, када су полагања) и увек је све било по договору. Дакле, имао сам камион на располагању да вежбам колико год хоћу и могу, јарда је огромна лепа и асфалтирана (ово можда не бих помињао да у Аламу нису биле рупе и џомбе). Даље, распоред је флексибилан и прилагођава се вашим потребама...
Прво смо бацили акценат на полигон и пре-трип и то сам положио из прве. ОК, ја сам сада ипак био искуснији јер сам већ био у школи, али је он ипак имао да ми покаже пар ситница и цака које много утичу да лакше савладате најтежи део на полигону а то је англ бекинг, или познатије као гаража, паркирање.
Касније сам нашао други посао (који и сада радим) и опет је све било по договору, на часове градске вожње сам долазио када смо се договорили и када је мени одговарало.
Даље, пре изласка на улицу и градску вожњу, вежба се шифтање на полигону, наравно уз дабл клач. Ја не могу да вам опишем која је то разлика, колико је лакше мењати брзине уз дупло квачило. Тако да, када кренете на први час градске вожње, већ имате неку праксу у шифтању и много вам је лакше.
И не само то, код њега никада нисам имао ону тензију коју сам имао у прошлој школи...у прошлој школи, када сам ишао на часове градске вожње увек ми је била мука у стомаку, онај осећај када идете на испит, или имате неки контролни задатак.
Ок, уме и он да се изнервира и викне на вас, али углавном је то било код мојих грешака. Два пута сам пао на градској вожњи, али су то биле искључиво моје грешке (први пута сам прошао на жуто светло на семафору, иако ми је Енес рекао да то не смем, али је једноставно тако испало на полагању, а други пут ми се деси нешто што сам чуо да се другима дешава а мени се никада није десило, а то је да сам на семафору уместо у другу брзину убацио у рикверц... мислим, дешава се свашта...)
И после свега, када сам положио рекао сам му оно што мислим, а то је да немам ниједну замерку, осим да је далеко...
Понављам, да не грешим душу, није све било лоше у прошлој школи, и ја сам великим делом одговоран за све што се догађало, али ипак мислим да је много лакше са правим избором школе...

Ето, ако сам овим мојим писанијем бар неком помогао, добро је. Не кажем ја никоме идите у ту и ту школу, или не идите у ту и ту школу, већ добро размислите у коју ћете школу... јер, није свеједно.
__________________
Од 23.септембра 2011. у граду Чикагу!
Reply With Quote