ZELENA KARTA - LUTRIJA  
Balkan
Njujork
Čikago
Los Anđeles

Nazad   ZELENA KARTA - LUTRIJA > FORUM > Život u USA > Vodič za emigrante

Vodič za emigrante Planiranje selidbe, šta raditi po dolasku, procedura dobijanja papira...

Vodič za emigrante » Vožnja kamiona u Americi - Trucking in USA » Bitni linkovi
Početak u USA Stan Posao Kola (Automobil) Osiguranje
Porez Dešavanja Naša mesta Putovanja Avionske karte

Odgovori
 
Thread Tools Display Modes
  #311  
Staro 13.05.2014, 02:44
Magelan's Avatar
Magelan Magelan je offline
Super Moderator
 
Datum prijave: 28.04.2010
US lokacija: Spartanburg, South Carolina; Jacksonville, Florida
YU lokacija: Mladenovac, Republika Srbija
Poruke: 1 209
Nepromenjeno

@Aristotel

To je bila nedelja u spicu sezone. Samo ti meni objasni gde je tu prostor za ona 34 sata za reset? Hoces da mi kazes i da zimi to ide tako bajno i sjajno? Ne ide. To je par nedelja s vremena na vreme i nije pravi uzorak za dobru statisticku analizu.

A sto se dipatch-a tice, tu nema neke preterane filozofije. Gomila polupismenih sebicnih nabedjenih psihijatriskih slucajeva. Kontakt sa realnoscu = 0. Diletant do diletanta. Ti ovde serviras neke price. Mani mene toga - "been there - done that". Alava ekipa koja koja gleda samo sto vise da uvali jer radi na procenat, a ti se posle sa ovima iz "Safety-ja" nadvlaci kad ti stopiraju cekove jer logbukovi nisu legalni i vreme sipanja goriva na logbuku se ne uklapa sa vremenom kad si ga stvarno sipao. Ne interesuje njega sto ti ne spavas, sto je detention po par sati, sto je saobracaj u haosu...

Meni pricati price je bespotrebno. Ja sam u trucking-u vec duze vreme, sto direktno "Over the Road", sto indirektno sredjujuci logbukove. Pokusavas da se izreklamiras? Nije ovde mesto za to. Ako ti je cilj da naivce zabedjujes po forumu - "go for it". Svi koji ne znaju situaciju i udju u ovaj biznis zaneseni tvojim marketinskim forama ce te se sa gorcinom setiti kad ih realnost osamari po nosu.

Ajmo sad malo i sa strucne strane. Psihologija je vrlo zanimljiva stvar. Pogotovo kad krenemo da malo analiziramo genezu nick-ova pojedinih clanova ovde. Neko ko voli da filozofira moze da bude zanimljiv dok ne predje neku granicu gde psihologija vec duboko prelazi u psihijatriju. Deluzije, "denial" i ostale etape "Kübler-Ross modela", gubitak veze sa stvarnoscu i konfabulacije su vec opasna stvar. Ti ne radis u Americi. Ti radis u Srbiji. Ti si jeftini outsource i radis za neku kompaniju za koju je pitanje vremena kad ce biti zatvorena jer DOT bas i ne trpi nezgode sa smrtnim ishodima, a ima ih poprilicno.
Reply With Quote
  #312  
Staro 13.05.2014, 06:30
Sima's Avatar
Sima Sima je offline
Drug član
 
Datum prijave: 06.06.2009
US lokacija: Chicago, IL
YU lokacija: Zemun, Srbija
Poruke: 94
Nepromenjeno

Zaboravio sam da se dotaknem dispecara. Uz svo postovanje tebe, kao clana foruma, moje iskustvo sa dispecarima je malo drugacije nego sto je gore napisano. To je, mahom, istripovana grupa lenjog olosa i nikogovica koja sa jedne strane gleda kako da udovolji gazdi a sa druge strane sebi (ako radi i na procenat) a mahom po tvojoj grbaci i da ti uvali kojekakve shit ture sa vise istovara ili neralnim rokovima isporuke ili na granici sa pretovarivanjem, gde ti ni slajdovanje tockova nekad ne pomaze. Zabole njih k... uvo (izvinjavam se, uvo se pise sa U) da li si ti stigao da spavas ili jedes i kako ces da prodjes vage ako si na granici sa tezinom (kamion je zaboga dizajniran da to povuce, ko sisa DOT, na kraju ti placas ceh, ne on).

Moj savet vozacima bi bio malcice drugaciji od Aristotelovog (soferskim recnikom receno): Dispecare treba jednom do dva puta mesecno, kad krenu da ti prodaju muda za bubrege, onako najseljackije oterati u PM – cisto da ga postavis na svoje mesto. Ne pravi dispecar pare nego ti koji vozis. Za vozacima postoji potreba, pogotovo sa iskustvom i cistim rekordom, dispecari, safety i ostala garnitura tamo su potrosna roba. Uvek ce se naci neka nova lencuga bez papira koja ce to da radi ili ce angazovati ove gladne is Srbije, Makedonije, Bugarske, Ukrajne da to rade za male pare.
__________________
2010EU00001xxx
U.S. citizen
Reply With Quote
  #313  
Staro 13.05.2014, 07:37
Bockyman's Avatar
Bockyman Bockyman je offline
Stari vuk
 
Datum prijave: 11.10.2009
US lokacija: Палатајн, Илиноис (Palatine, IL)
YU lokacija: Лесковац
Poruke: 289
Pošalji Skype™ poruku korisniku Bockyman
Nepromenjeno

Citat:
Prvobitno poslao korisnik vuxanne Prikaz poruke
kakav robovski posao. Zivis dakle u kamionu? Kad imas para da potrosis ista sto zaradis? Toliko stresa... Za sta? Suvi arbajtung...
ма неееее.... то је дивна прилика да се обиђе земља и зараде паре. још ако возиш са женом у тиму... нема ничег бољег!
__________________
Од 23.септембра 2011. у граду Чикагу!
Reply With Quote
  #314  
Staro 13.05.2014, 14:37
vuxanne vuxanne je offline
Amer
 
Datum prijave: 13.10.2009
YU lokacija: Bilo kuda kiki svuda
Poruke: 1 826
Nepromenjeno

Citat:
Prvobitno poslao korisnik Bockyman Prikaz poruke
ма неееее.... то је дивна прилика да се обиђе земља и зараде паре. још ако возиш са женом у тиму... нема ничег бољег!
A kad dodju deca, homeschooling? Ili truckschooling? Zvuci primamljivo...
Reply With Quote
  #315  
Staro 13.05.2014, 17:32
Bockyman's Avatar
Bockyman Bockyman je offline
Stari vuk
 
Datum prijave: 11.10.2009
US lokacija: Палатајн, Илиноис (Palatine, IL)
YU lokacija: Лесковац
Poruke: 289
Pošalji Skype™ poruku korisniku Bockyman
Nepromenjeno

Citat:
Prvobitno poslao korisnik vuxanne Prikaz poruke
A kad dodju deca, homeschooling? Ili truckschooling? Zvuci primamljivo...
Има у слиперу места и за децу....
OTR Life! :-) :-) :-)
__________________
Од 23.септембра 2011. у граду Чикагу!
Reply With Quote
  #316  
Staro 13.05.2014, 18:32
Zana's Avatar
Zana Zana je offline
Amer
 
Datum prijave: 16.05.2008
US lokacija: City of Angels
Poruke: 1 266
Nepromenjeno

Citat:
Prvobitno poslao korisnik Bockyman Prikaz poruke
Има у слиперу места и за децу....
OTR Life! :-) :-) :-)
Ubiste me totalno

Ja citam sve ovo - hajde da se razumemo, u svakom poslu ima koje kakvih peripetija i gluposti - kako na Balkanu, tako i ovde... samo sto na svu srecu, nisu isti problemi u pitanju. Meni je jako drago da vise ne moram da se opterecujem tim stvarima sta je i ciji posao bitniji i da sad imam neki attitude naokolo. Da, posao koji je "bitniji" odnosno "cenjeniji" u ocima poslodavca ima vecu platu - pri tom mislim na bitniji u toj industriji i u toj firmi konkretno. Kod mene na poslu toga nema, iako su naravno plate razlicite - sales executives su ti koji mozes da kazes donose pare, ali nista oni tu ne mogu dok im operations ne odradi bids i pricing, niti opet niko od njih moze bilo sta sa vendors da odradi dok se accounting ne umesa. I opet, ni accounting nema sta da radi ako sales executives ne odrade svoj posao - dakle, pricamo o sumi a ne o drvetu. Svi radimo za istog coveka, attitude bilo koje vrste je neprihvatljiv - ima takvih ljudi, naravno; samo sto se ne zadrze bas dugo: ili sami odu, ili dobiju otkaz - ili se jednostavno primire nakon par razgovora sa HR.

Zato je meni sve ovo gore smesno: nemoj ovako ili onako da pricas sa dispecerom, ili nemoj da ti vozac da po... Tako mi je drago, ali neopisivo drago sto nisam okruzena (vise) takvim stvarima. Ne sporim da ima takvih kompanija u USA, ali imam izbor da ne radim za jednu od takvih.

Sto se tice te voznje preko cele Amerike, razumem da to bude nesto na pocetku za snalazenje ili sredstvo da se sakupe pare za odredjene stvari (skolovanje, kuca). Mi o tome nismo razmisljali ni u najvecim problemima, ja se nikad sa time ne bih slozila - ni za privremeno. I, totalno verujem u sve sto je D$D napisao svojevremeno na tu temu - kome nije mrsko neka potrazi. Sta se desava sa porodicom? Kad vidjas decu? Sta ako se vozacu ne daj Boze nesto desi - da li iko od vas vozaca ima zivotno osiguranje i na koliko? Kao profesija mi je ok ako je u pitanju local posao pod unijom (usps, fedex, staples, etc.). Zavrsis i ides kod svoje porodice. Ovo drugo mi je ok - ko hoce to da radi, a ne moze nista drugo - privremeno. Karijera - sorry, I don't think so. Brak (ako ga uopste i osnujete) postaje farsa, a deca tokom vremena pocnu da te definisu kao putnika namernika - bolji odnos ce imati sa komsijom koji mu dodje na utakmicu nego sa "tatom na sluzbenom putu". To je moj stav - nema ovde da li si u pravu ili ne. Suludo mi je sve to, dzabe sve te pare ako to radis celi zivot. Ako se zbog toga emigrira u Ameriku, onda nek ide sve da ne kazem gde...
Reply With Quote
  #317  
Staro 16.05.2014, 01:04
filing73 filing73 je offline
Član
 
Datum prijave: 06.04.2014
YU lokacija: pancevo
Poruke: 6
Nepromenjeno

Magelan,svaka ti cast,ako ikada dodjes za BGD ili ja za USa imas od mene veceru. Veruj mi da mi mnogo znaci kada neko to,realno i iskreno napise.
Reply With Quote
  #318  
Staro 23.09.2014, 02:38
Bockyman's Avatar
Bockyman Bockyman je offline
Stari vuk
 
Datum prijave: 11.10.2009
US lokacija: Палатајн, Илиноис (Palatine, IL)
YU lokacija: Лесковац
Poruke: 289
Pošalji Skype™ poruku korisniku Bockyman
Nepromenjeno Избор школе...

Хоћу да напишем нешто о својим размишљањима и искуствима. Надам се да нећу од стране модератора да будем оптужен за кршење правила (као да рекламирам некога), јер ми то није циљ, већ хоћу да својим неким искуством помогнем некоме...

Прво, мој став је да треба ићи у школу за камион. Наравно, многи положе за камион тако што имају друга, са којим возе камион, он им после да камион за полагање (или фирма за коју он вози) и тако без великих улагања (теоретски минимум је $50 потребних да се положи за пермит и око или до $100 за лекарско уверење) дођу до CDL-a.
Да се разумемо, као што је и покретач ове теме, Магелан, рекао а то је и истина, у школи вас науче таман онолико да положите за CDL. Тек после се уче све цаке шоферског заната, током сталне праксе (вожње).
Зашто онда мислим да треба дати $2.000 (толико се сада крећу цене школе, бар сам ја сада толико платио ову да нагласим другу школу у којој сам био)? Па, прво из основног разлога да народна мудрост каже да ко не плати на мосту, плати на ћуприји.
Ти који склопе дилове са разним "газдама" и фирмама, иако се сви редом представљају као много фини, касније су дужни да возе за њих најчешће годину дана и у сваком случају ће им бити наплаћен сваки цент од тих $2.000 које су уштедели не плативши школу, а вероватно и много више, кроз минимално или уопште неплаћеног тренинга (првих пар недеља које се возе у тиму са искусним возачем), и касније мање плаћеним миљама.
Скоро сам упознао једног младог газду, и јесте млад, али има такву беби фацу да изгледа као клинац... хвали се сада како његова компанија има 160 камиона. Мало касније се испостави, да ми три различита пријатеља кажу да бежим од његове фирме. Један од те тројице је радио за њих, јер су му платили школу, и остали су му дужни $5.000, и прича ми да су другог познаника нешто заврнули око камиона. Али, пошто тај друг нема папире, не може им ништа...не може да их тужи.
Даље, често их третирају као робове и терају да возе до изнемоглости... ево, пре три дана сам у Болингбруку видео преврнути камион са приколицом.... 9 сати ујутру, леп, сув, сунчан дан, нема снега, леда, кише.... моја претпоставка је да се возач успавао од премора, јер не знам како је успео на оном равном делу пута да преврне камион...
Да не скрећем са теме.... дакле, знам да је многима, нарочито и почетку цена ауто школе огромна, али понављам, ја ипак мислим да треба ићи у школу, коју сами платите и после тога нисте никоме дужни и сами бирате за кога ћете да возите.
Друга, по мени веома битна ствар је избор ауто школе. Ја сам ту направио грешку, зато и пишем овај пост који ће можда некоме помоћи да не прави грешке које сам ја правио.
Први пут сам дуго размишљао и прво сам хтео у једну стару и вероватно проверену школу, где је радио неки наш добар инструктор (тако сам бар чуо), али када сам ступио у контакт са њим, испало је да се он враћа за Србију. Онда сам што читајући овде на форуму, што слушајући људе око мене, одлучио да идем у "нашу" школу, у Аламо. Главни ми је разлог био да тамо има наш инструктор и да ће ми због тога бити лакше (јер ни сада, а поготову тада, нисам био најбољи са језиком). А што је најсмешније, оно због чега сам отишао тамо, због пре-трипа, пре-трип нам је држао мексиканац, који је супер човек, али енглески му је...
Да скратим... пуно је људи, и овде са форума, било у Аламу, али ја ћу причати своја искуства. Прво, јарда је благо речено никаква, са минималним деловима под асфалтом, са рупама, када падне киша то је блато... али, хајде да то занемаримо. Оно што је мени сметало је то да кобајаги постоји неки распоред, али када дођеш да вежбаш, сви се боримо за место у камиону. Пуно је кандидата и увек су два камиона на полигону и доста се чека да се вози. Проведеш пуно времена тамо, а ефективно ниси урадио много. Што се тиче пре-трипа, да не грешим душу, није га научио само онај ко није хтео, скоро свакодневно нам је мексиканац показивао и бар мени то уопште није био проблем.
Што се тиче градске вожње, ту се поштовао распоред, зна се ко када вози... Ја сам имао проблем са шифтингом, ок било је и до мене, али генерално мислим да је веома глупо (један друг са којим сам био две недеље на путу возећи камион ми није веровао да је тако) да се за апшифтинг не користи квачило а да се за дауншифтинг користи само једно квачило. Зашто је то тамо тако ја не знам, када и у књизи пише да треба да се користи дабл клач. Наравно, касније се у вожњи квачило не користи скоро уопште, али је за почетника, бар по мени, веома битно да се користи дупло квачило.
Даље... Аламо је бар тада када сам ја уписивао, био најјефтинији... цена је била за плаћање одмах $1.600 а ако се плаћа у неким ратама $1.700. И то је ОК, ако све положите из прве. Али ако паднете на било ком делу теста, плаћате $190 за поновно полагање...а ако вам требају додатни часови градске вожње, и то се плаћа (јесам ли већ рекао да ко не плати на мосту, плати на ћуприји?).
Када сам кренуо у Аламо, десет и по године нисам возио. Овде сам положио без проблема за кола, али пошто нисам имао ни возио кола, ја сам практично директно ушао у камион. Дакле, доста тога је било и до мене, али опет... после положеног пре-трипа и полигона (полигон сам положио из четвртог пута), није ми дозвољено да полажем градску вожњу, јер нисам био добар са мењачем. Дакле, ово је истина... као што је и истина да ми је власник школе за додатна 4 часа градске вожње тражио $350. Напустио сам школу.. касније сам радио посао због кога нисам био често у Чикагу (возио сам карго вен, широм Америке) и на крају ми је истекао пермит, а са њим ми је пропало све што сам имао положено на њему (пре-трип, полигон као и два ендорсмента за дабл-трипл и за танкере). Дакле, после годину дана, био сам поново на нули...
Онда сам и ја кренуо у неки дил са једним "газдом", и када сам се по повратку из Србије јавио њему по договору, укратко, испалио ме је...зато и даље мислим да требате сами платити школу и после сами бирати за кога ћете возити.
Опет на почетку, без посла, требало је изабрати где сада у школу. Раније сам чуо за Енеса, имам два пријатеља који су полагали код њега, и ја га контактирам да видим како стоје ствари... рекао ми је да је цена $2.000 и на моје питање шта ако паднем, или паднем више пута, рекао ми је да то код њега нема, дакле, нема додатних плаћања, јер је он и вланик школе и инструктор, та је цена док се не положи. И то да је најбољи инструктор у Северној Америци.
Ок, нађемо се у офису код њега и опет се договоримо шта и како, ја му опишем "мој случај", како сам био већ у школи али нисам положио, и да сам имао проблем са мењачем...и рекао је да ће све то да буде у реду.
Јарда му је некада била у Бенсенвилу (мени много ближе), али је морао да узме другу јарду у Парк Форесту. Ја погледам и видим да ми је његова јарда од зграде удаљена 43 миље, што је баш далеко, и за мало да због тога не кренем код њега.Школа се зове Road Runner. Понављам, није циљ овог поста да некога рекламирам, већ да можда некоме помогнем када одлучује коју школу да изабере.
Прво, ради седам дана у недељи... пошто сам нашао посао где сам могао да будем слободан само викендом, ово ми је одговарало јер сам у почетку ишао само викендом. Када сам незадовољан тим послом дао отказ, ишао сам сваки дан у школу (осим понедељком, када су полагања) и увек је све било по договору. Дакле, имао сам камион на располагању да вежбам колико год хоћу и могу, јарда је огромна лепа и асфалтирана (ово можда не бих помињао да у Аламу нису биле рупе и џомбе). Даље, распоред је флексибилан и прилагођава се вашим потребама...
Прво смо бацили акценат на полигон и пре-трип и то сам положио из прве. ОК, ја сам сада ипак био искуснији јер сам већ био у школи, али је он ипак имао да ми покаже пар ситница и цака које много утичу да лакше савладате најтежи део на полигону а то је англ бекинг, или познатије као гаража, паркирање.
Касније сам нашао други посао (који и сада радим) и опет је све било по договору, на часове градске вожње сам долазио када смо се договорили и када је мени одговарало.
Даље, пре изласка на улицу и градску вожњу, вежба се шифтање на полигону, наравно уз дабл клач. Ја не могу да вам опишем која је то разлика, колико је лакше мењати брзине уз дупло квачило. Тако да, када кренете на први час градске вожње, већ имате неку праксу у шифтању и много вам је лакше.
И не само то, код њега никада нисам имао ону тензију коју сам имао у прошлој школи...у прошлој школи, када сам ишао на часове градске вожње увек ми је била мука у стомаку, онај осећај када идете на испит, или имате неки контролни задатак.
Ок, уме и он да се изнервира и викне на вас, али углавном је то било код мојих грешака. Два пута сам пао на градској вожњи, али су то биле искључиво моје грешке (први пута сам прошао на жуто светло на семафору, иако ми је Енес рекао да то не смем, али је једноставно тако испало на полагању, а други пут ми се деси нешто што сам чуо да се другима дешава а мени се никада није десило, а то је да сам на семафору уместо у другу брзину убацио у рикверц... мислим, дешава се свашта...)
И после свега, када сам положио рекао сам му оно што мислим, а то је да немам ниједну замерку, осим да је далеко...
Понављам, да не грешим душу, није све било лоше у прошлој школи, и ја сам великим делом одговоран за све што се догађало, али ипак мислим да је много лакше са правим избором школе...

Ето, ако сам овим мојим писанијем бар неком помогао, добро је. Не кажем ја никоме идите у ту и ту школу, или не идите у ту и ту школу, већ добро размислите у коју ћете школу... јер, није свеједно.
__________________
Од 23.септембра 2011. у граду Чикагу!
Reply With Quote
  #319  
Staro 06.10.2014, 10:50
joxy joxy je offline
Član
 
Datum prijave: 06.10.2014
Poruke: 1
Nepromenjeno

Pozdrav svima. Interesantna tema.
Ovako, ja vec par meseci radim honorarno za jednu prevoznicku kompaniju iz USA, odavde iz Srbije.
Interesuje me da li neko zna pouzdano kada se prestaje sa klasicnim log bookovima vozaca i prelazi na elektronski, gde nema muljanja? Neko kaze za godinu, neko za tri itd...
Hvala unapred.
Reply With Quote
  #320  
Staro 06.10.2014, 18:54
Magelan's Avatar
Magelan Magelan je offline
Super Moderator
 
Datum prijave: 28.04.2010
US lokacija: Spartanburg, South Carolina; Jacksonville, Florida
YU lokacija: Mladenovac, Republika Srbija
Poruke: 1 209
Nepromenjeno

Citat:
Prvobitno poslao korisnik joxy Prikaz poruke
Pozdrav svima. Interesantna tema.
Ovako, ja vec par meseci radim honorarno za jednu prevoznicku kompaniju iz USA, odavde iz Srbije.
Interesuje me da li neko zna pouzdano kada se prestaje sa klasicnim log bookovima vozaca i prelazi na elektronski, gde nema muljanja? Neko kaze za godinu, neko za tri itd...
Hvala unapred.

Za sada je zvanicni datum 1.januar 2016.

Takodje je na razmatranju i predlog da se na federalnom nivou ogranici brzina kretanja kamiona na 65 mph i svi kamioni zakljucaju na tu brzinu...
Reply With Quote
Odgovori

Tags
voznja kamiona u americi, šleper amerika


Pravila pisanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Uključeno
Smajliji: Uključeno
[IMG] kod je Uključeno
HTML kod je Isključeno
Pređi u forum

Similar Threads
Tema Pokretač teme Forum Odgovori Poslednja poruka
Vozac kamiona zelena karta nebojsagm Vaša strana 11 02.08.2012 11:14

Newsletter E-mail:
Name:

Newsletter sent using Email Marketing Software by ActiveCampaign

Svi datumi su prikazani u formatu GMT +1. Trenutno vreme: 02:46.


Copyright ©2005 - 2025, ZelenaLutrija.com by VUXYS, LLC
Forum Powered by vBulletin®, © 2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Mišljenja, saveti, izjave, ponude ili druge informacije ili sadržaji nastali na forumu vlasništvo su onoga ko ih je kreirao, a ne sajta ZelenaLutrija.com. ZelenaLutrija.com ne garantuje tačnost, kompletnost ili upotrebnu vrednost informacija, stavova, saveta ili datih izjava. Ne postoje uslovi pod kojima bi sajt ZelenaLutrija.com bio odgovoran za štetu ili gubitak koji je posledica bilo čijeg oslanjanja na nepouzdane informacije, ili bilo kakve informacije nastale kroz komunikaciju između članova.
Sajtove koji su linkovani sa ovog sajta ne kontrolišemo, ne podržavamo, niti smo pregledali bilo kakve sadržaje na takvim sajtovima. Mi nećemo biti odgovorni za legalnost, tačnost ili prikladnost bilo kog sadržaja, oglasa, proizvoda, usluga ili informacije lociranim na ili distribuiranih kroz druge web sajtove, niti za bilo kakvu štetu nastalu kao posledica takvih informacija.
ZelenaLutrija.com drži i čuva druga prava vlasništva na sajtu.
Osim informacija koje su u javnom vlasništvu ili za koje dobijete dozvolu, nemate pravo da kopirate, modifikujete ili na bilo koji način menjate, objavljujete, prenosite, distribuirate, izvršavate, prikazujete ili prodajte bilo koju informaciju zaštićenu pravima vlasništva. Slanjem informacija ili sadržaja na bilo koji deo ZelenaLutrija.com foruma, Vi automatski dozvoljavate i predstavljate garanciju da imate pravo da dozvolite ZelenaLutrija.com ili članovima ZelenaLutrija.com bespovratnu, kontinualnu, neograničenu, globalnu dozvolu da koriste, kopiraju, izvršavaju, prikazuju i distribuiraju takve informacije i sadržaje i da iz takvih sadžaja koriste bilo koji deo u bilo koje svrhe, kao i pravo i dozvolu da koriste gore navedene sadržaje. Svi zaštitni znakovi (trademarks), logotipi, oznake usluga, firme ili imena proizvoda koji se pominju na ovom web sajtu su vlasništvo kojim raspolažu njihovi vlasnici.