![]() |
|
|
Vodič za emigrante Planiranje selidbe, šta raditi po dolasku, procedura dobijanja papira... |
Vodič za emigrante » Vožnja kamiona u Americi - Trucking in USA » Bitni linkovi | ||||
Početak u USA | Stan | Posao | Kola (Automobil) | Osiguranje |
Porez | Dešavanja | Naša mesta | Putovanja | Avionske karte |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Nisu svi ljudi isti, ne prihvataju svi svaki posao isto, pa je i normalno da ima i ovakvih i onakvih misljenja :-)
Ja bih voleo da cujem tvoje kontra argumente i tvoja iskustva sa kamionom... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Svakako, generalno ja nisam od onih iz mase sto klimaju glavom i tapsu ![]() Uglavnom se prica o kamionu u USA pokusava predstaviti kroz senzacionalizam i idealizam, pomesan sa Balkanskim mentalitetom, iako prica ima i drugu stranu, koju ne vidim da spominju. Mislim da je potrebna ozbiljnija rasprava o kamionu, umesto klasicnih hvaljenja o ciframa i slicno. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
DV-2016 - prvi put, 2 prijave - HAS NOT BEEN SELECTED |
#4
|
||||
|
||||
![]()
@alex777200
Ja bih voleo da cujem neke tvoja konkretna misljenja, za i protiv, a ne ovako generalizovano. Spomeni tu drugu stranu o kojoj niko ne pise. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Дакле, шта је лепо у овом послу? Па, рецимо зарада, али са обзиром како се зарађује, то баш и није нека цифра (мислим на плату возача а не зараду овнера)... не кажем да је мала, али се ту сваки цент заради... и ево, може да се каже да је лепо што видиш нешто од Америке, али то је из кабине камиона и то је то... од неког мало бољег упознавања Америке нема баш много тога и није тако лако изводљиво... И по мени, то би било све на плус страни... а на оној другој, о којој као нико не пише је све остало... дакле, живиш у камиону, и у њему си 24 часа дневно, од којих возиш најмање 14... и тако отприлике неких 12 од 14 или 19 од 21 дана (зависи да ли се враћаш на две или три недеље кући, али да би се зарадиле те велике цифре у камиону о којима се прича, најчешће се остаје по 3 недеље на путу). Даље, било какву грешку и штету да направи, возач сам плаћа, мислим на свој deductabile који је најмање $1.000...и иде му на рекорд код осигурања. Полиција те зауставља и пише казне, па онда плаћај адвокате да ти рекорд остане чист, а све то наравно кошта..., а ако ти логбук није добар... тешко теби... казне те и на ваги, казни те и фирма за коју радиш... и онда су те цифре које се спомињу као велика зарада много мање... а ако хоћеш да зарађујеш у камиону мораш да петљаш са логбуком, док су још увек папирни, а када крену електронски, то ће бити друга прича... Ако си те среће да имаш неког ненормалног газду, тераће те да возиш до бесвести, без обзира колико си пре тога возио и да ли ти се спава или не... мада, свако паметан не треба на то да пристане... Оver the road није за породичне људе... за њих је више нека локална варијанта, али ту су мање цифре... и ту се ради 13-14 сати дневно, па ако је далеко јарда, некима се не исплати да се враћају кући, већ долазе тек у петак и кући су за викенд... Има разних варијанти са камионима, али ове су најчешће... и није камион за свакога... као што неко већ написа, социјални живот камионџија се своди на телефонирање... исхрана углавном на трак стоповима по већим ценама... Већина возача гледа да побегне из камиона, па или купи свој камион који неко други да му вози, или иду у диспечере... или купе камион и сами га возе, али то је већ друга прича... другачија је зарада али су и другачије обавезе... У камиону је добро што увек има посла, па коме треба може да ради неко време и заради одређене паре... Ја тренутно не размишљам о камиону, али сам био упоран да узмем CDL и да у сваком моменту могу да уђем у камион ако морам...а ако не морам, онда хвала, али НЕ хвала... а камион ме чека и неће нигде побећи. Паре се могу зарадити и на неки други начин...
__________________
Од 23.септембра 2011. у граду Чикагу! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dobre strane posla su te sto znas da uvek mozes naci posao i da si trazen, sto stvara psiholoski mir kod licnosti i donosi osecaj blagostanja. Znao sam sa famoznim Slavisom da zapocnem pricu o kamionu i koji je realno imao dobro iskustvo iz tog Sveta kamiona, ljudskih odnosa, generalno i koji je znao reci da na kraju svega sto vredi iz te branse, jeste to sto smo videli Ameriku uzduz i popreko. Novac dodje i prodje, potrosi se, ali iskustvo ostaje zauvek. Ima svakako dobrih strana, to je sigurno. Losih strana u poslu sa kamionima ima dosta, iste ne poznaju ni najveci eksperti, koji se sa istim susrecu svakodnevno. Ne bih bio deo onih, koji imaju stereotip o kamionu kako se radi o jednostavnom poslu sa nepismene ljude, obzirom da je to toliko slozen posao da prevazilazi nivo doktorske, inzenjerske i slicnih struka. Voznja kamiona je najmanja stavka u tom poslu. Jedna od primarnih tema kada smo kod losih strana, jeste neizvesnost u naplati svog posteno zaradjenog rada. Uglavnom se govori o zaradi po milji u centama, dok u realnosti se gleda kako se naplatiti i pitanje je koliko covek izvuce. Ljudi su masovno varani, cifre idu i po 30.000$ za voznju kod jednog gazde i to je nesto sto je masovno oteralo ljude iz tog posla. Kazne, kazne su dosta visoke i niko ne spominje iste, ako uzmemo u obzir da obicna kazna za logbook u Kaliforniji je davno bila 560$, kasnije se cifra dizala a za speeding od 10 milja 1500$. Vlasnici kamiona vas guraju u voznju bez stajanja, sto naravno za sobom povlaci i te visoke kazne, ali na kraju kazne placate samo vi, oni tu ne zele da ucestvuju, iako uzimaju placenije ture za timsku voznju a u kamionu imaju samo jednog vozaca, koji se kasnije zatrpava kaznama. Ako na kraju tog procesa vozac ne naplati svoj rad a ostane samo sa kaznama, sto se u velikom slucaju desava, vi imate na kraju hiljade dolara duga a da niste naplatili nista. To mu na kraju dodje da je bolje bilo sedeti i ne raditi nista, barem niste duzni. Guranje u voznju bez stajanja, povlaci za sobom zurenje, gde se takodje dobijaju i speeding tickets, posle cega lako izgubite CDL kroz suspenziju a kad izgubite CDL, primeticete kako gazdu vise uopste ne zanimate. Jedna recimo zanimljiva stavka u tom primeru, bila bi kako vlasnici kamiona ne zele da teski idete kroz Ohio na I-80 autoput, gde se putarina placa na osnovu tezine. Onda vam recimo kazu da idete lokalnim putem 2 kroz Ohajo ka ili iz Klivlenda ili rd. 30, gde imate non stop semafore i gde se speeding limit konstantno dize i spusta, pa tako daleko od semafora stoji 20MPH, spusteno sa nekih 55MPH i gde naravno niko ne ide sa 20MPH. Tada, kada najmanje ocekujete, izlazi State Trooper sa Crown Victoria da vam pozeli dobar dan i napise kaznu. Gazda kamiona je na sitno ustedeo tu, vi gubite na novcu jer je vasa voznja placena na milje a kako da pravite milje ako vozite seoski drumovima i jasno je ko gubi u toj prici a sa speeding ticket-om ste blizu suspenzije, posle cega vas i gazda vise ne poznaje. Ovo su neki klasicni primeri odnosa u tom poslu, koje vam niko ne govori pre nego sto udjete u taj posao i kasnije saznate. Imamo dosta toga da pricamo o tom poslu, najvaznije je znati detaljno kako sve funkcionise, kako bi bili istrenirani i na sve spremni da reagujete. Ugodan dan vam zelim. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bez namere da ulećem u diskusiju onako van kontesta - ali ne kapiram problem ?
Takvih nakaradnih ljudi ima svuda i u svakoj branši, ne vidim zašto bi bilo drugačije u trucking-u. Moraš da se čuvaš zlonamernih ljudi i to je to. Kakav izbor imaš kao početnik ? Ne mislim početnik u CDL-varijanti, već kao početnik u državi u koju si ušao sa koferom u ruci. Verujem da tu nema mnogo biranja u početku. Kad nabiješ neko iskustvo, promeniš firmu ... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Toliko je malo poslova pored trucking-a koji novopridoslom imigrantu mogu doneti kakvu takvu zaradu... Trend je takav da su u ponudi mahom poslovi od $9-10 na sat pa i da radis dva full time posla (80 sati nedeljno) posle poreza to ce biti oko $2300. Sta ti mozes sa tim, pogotovo ako imas porodicu? Problem jeste sto velika vecina ljudi udje u zonu komfora pa se u trucking-u zadrze dozivotno. Ponavljam, svi smo razliciti i svi imamo razlicite afinitete. Ja sam posle godinu dana krenuo dalje. Meni je trucking ostao kao jedno ogromno iskustvo. Da ima raznorazne bagre u tom poslu, ima i te kako, samo sto ces na lose ljude naici u svakoj bransi. Bottom line - ljudi generacijama dolaze na ovaj kontinent "trbuhom za kruhom". U velikoj vecini slucajeva mi koji ovde krocimo prvi prolazimo kroz sve i svasta ne bi li nasi potomci imali bolji kvalitet zivota od onog koji (ne)bismo mogli da im obezbedimo na exYU prostorima.
__________________
In US since 02.02.2010. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Realno svako USA dozivljava na svoj nacin, i svako neki posao dozivljava na svoj nacin. Imati lose misljenje o necemu je jedno, ali iznositi neistine je drugo.
Vlasnici kamiona da vas guraju da vozite i dan i noc... to je jako proizvoljan stav.... imao sam i lose gazde, i dobre...ni jedni ni drugi nisu trazili da ginem i da vozim preko limita. Da te neko moze izvarati i do 30.000$ apsolutno ne stoji, jer se pare isplacuju sedmicno,tako da te neko moze maksimalno zavrnuti za jednu sedmicnu platu...znaci nekih 1500 do 2000 dolara. A i to je rijetkost, jer je vozace tesko naci. To da mozete biti i duzni zbog silnih kaznih je apsurdno... a ako se ne slazete sa gazdom koji vas tjera da vozite po rutama bez dodatnog placanja(manja ogranicenja brzine = manje se prelazi dnevno = manje para za vas) jednostavno promjenite gazdu. I sam sam to uradio, poslije manjeg neslaganja sam jednostavno razduzio kamion i presao u drugu kompaniju. U roku od 3 dana sam bio u drugom kamionu, a u prosloj kompaniji mi je sve bilo isplaceno. Ako gazda kamiona nece, natjerace ga gazda kompanije. Realno posao je dosadan, nema te u Chicagu ili gdje god da si stacioniran minimalno 5 dana, a moze i vise, zavisi koliko sedmica spojis. Spajas sedmice zbog sebe, da uzmes vise love. Niko te nece tjerati da vozis vise. Druga realnost je da se na kamionu dobro zaradjuje... Sa tudjim kamionom mozes da zaradis 6-7000 $ mjesecno sto realno u startu ne mozes ni sa kojim poslom. Za nekog ko pocinje u americi, ove pare itekako znace, tako dok stanes na noge odlicno je. Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Znaci prelaze 15000-17500 milja to je dosta,pitanje koliko se onda spava i ostalo. A recimo koliko zaradi owner operator na mesecnom nivou kada poplaca sve svoje troskove oko goriva i odrzavanja bez vecih kvarova?
|
![]() |
Tags |
voznja kamiona u americi, šleper amerika |
|
|
![]() |
||||
Tema | Pokretač teme | Forum | Odgovori | Poslednja poruka |
Vozac kamiona zelena karta | nebojsagm | Vaša strana | 11 | 02.08.2012 11:14 |
![]() |